Magazine cu sneakers originali la pret bun in Romania fara licitatie

Poate că veți fi convins de un fapt recent, și anume cumpărarea unei colecții canadiene de adidasi în valoare de 1 milion USD.

Acest eveniment este un exemplu al modului în care încălțările sportive sunt percepute astăzi. Nu mai este doar un element al unui dulap sportiv. Acestea sunt proiecte adaptate la artă!

Cu adidași scumpi și cu ediție limitată, oamenii așteaptă ore în șir pentru a obține chiar și o pereche. Dar adidașii unici nu mai sunt doar articole pentru îmbrăcămintea de stradă – sunt tot mai recunoscuți ca o formă de artă.

Cumpărarea, vânzarea și câștigarea de bani din sneakers generează mult mai multă energie decât înainte. Mult mai puțini oameni cumpără adidasi pentru a-i purta, și mult mai mulți cumpără pantofi doar pentru a-i vinde – adesea pentru profituri imense, chiar multiple.

StockX este o companie de înaltă clasă cunoscută în toată lumea, în principal în Statele Unite – de fapt un site de licitații care se ocupă cu revânzarea sneakersilor.

Site-ul își are rădăcinile în Detroit și a realizat recent o evaluare uimitoare de 1 miliard USD, dovedind cât de puternică este piața globală de adidași!

  • Începuturile unui mare fenomen

Ceea ce a început cu zeci de ani în urmă ca o parte a comunității urbane, a fost popularizat de cultura hip-hop și colaborări cu celebrități, variind de la rapperul Kanye West până la șeful creativ al lui Louis Vuitton, Virgil Abloh.

Astăzi, cultura încălțămintei sportive atrage multă atenție și din partea celor mai experimentați investitori.

De fapt, membrii autentici ai comunității de adidași și pasionații de îmbrăcăminte de stradă și-au considerat întotdeauna încălțămintea o formă de artă, dar investitorii externi care consideră că pantofii sunt o valoare sunt un fenomen relativ recent.

Exemplu? Antreprenorul canadian Miles Nadal a plătit recent peste 1 milion de dolari pentru 99 de perechi de adidași rari de la casa de licitații Sotheby’s.

Apoi a cheltuit aproape 600.000 de dolari canadieni pe o pereche extra-rară de sneakers, stabilind un nou record mondial pentru încălțăminte scoasă la licitație de ani de zile.

Acest lucru a provocat mult zgomot și o mare surpriză. Între timp, nimeni nu ar clipi din ochi dacă milionarul ar cumpăra, pentru aceeași sumă, să zicem, țesături sau artă, precum tablouri.

Pe de altă parte, acest fenomen devine puțin problematic, deoarece acum putem observa o mulțime de oameni care nu au fost niciodată interesați de cultura hip-hop și niciodată nu au fost interesați de cultura sneakersilor.

Acum încep să creadă că încălțămintea este o valoare care ar trebui luată în considerare ca investiție.

Acest lucru este confirmat, de exemplu, de Steve Harris, cofondator al Sneakertopia – un muzeu de adidași în continuă creștere, deschis recent în Los Angeles.

Sneakertopia seamănă cu o galerie particulară, cu exponate scumpe și dispozitive de securitate amplasate strategic. O vitrină, de exemplu, conține adidasi rari de la marca Air Jordan cu Eminem, în valoare de peste 30.000 de dolari.

Dar spațiul muzeului este, de asemenea, extrem de interactiv și gata să facă fotografii atractive și colorate pentru a satisface generația de influenceri de pe Instagram.

Adidasii nu ar costa o sumă atât de uluitoare dacă nu ar fi faptul că oamenii sunt dispuși să cheltuiască atât de mult pe ei! Chiar și așa, diferența dintre o capodoperă veche de secole și un adidas de zece ani este bine diferențiată în comunitatea de sneakerheads.

De ce? Ei bine, spre deosebire de artă, pantofii sport se deteriorează. Aproape fiecare adidas pe care îl vedeți în orice colecție sau muzeu privat se va destrăma mai devreme sau mai târziu. Orice pantof din următorii câțiva ani se va prăbuși pur și simplu în praf. Acesta este adevarul.

Chiar și cei mai valoroasi adidasi, cum ar fi Air Jordan One din colecția Off-White „The Ten”, în valoare de peste 5.000 de dolari în stare nouă, se vor deteriora, iar spuma lor inițial perfect albă pe talpă se va transforma în cele din urmă într-o nuanță de galben, chiar dacă este doar din cauza oxidării. Mai mult, din câte se știe, nu puteți face nimic pentru a preveni acest lucru.

Aceasta înseamnă că lumea adidașilor poate fi la fel de imprevizibilă ca lumea artei. Uneori, investiția în sneakersi se plătește numai atunci când pantofii sunt foarte limitați și în special căutați.

Alteori, articolele inițial scumpe pot fi găsite pe raftul de revânzare câteva luni mai târziu, după ce modelul și-a pierdut interesul printre fani și sneakerheads.

Trebuie să aveți un ochi foarte binr orientat pentru a vedea diferența în avans și pentru a estima soarta ulterioară a unui model dat de adidasi Nike sau Air Jordan.

În concluzie, pentru a înțelege amploarea fenomenului, imaginați-vă că există persoane care dețin suficiente perechi de adidași pentru a le purta ani de zile fără a încălța aceeași pereche de două ori.

Aceeași oameni spun de obicei că valoarea pantofului este simplă: adidasul merită ceea ce cineva este dispus să plătească pentru el. La fel se întâmplă și cu hainele de marcă de pe podiumuri, vinurile scumpe sau mașinile sport.

Pare un drum lung de la pantoful de antrenament creat în 1917 până la adidașii strălucitori și foarte râvniți pe care îi cunoaștem și cumpărăm astăzi. Între timp, acești sneakers au încă multe în comun.

Ce îi face pe oameni să aștepte în frig pentru a obține cea mai recentă pereche de adidași de la sneakersromania.ro? Ei se arată încântați de cusătura unică de pe pantofi sau de pielea de șarpe aplicată uneori pe partea superioară.

De asemenea, este mai probabil ca numai în timpul carnavalului de la Rio să vedeți mai multe culori decât vedeți în prezent pe adidașii Versace.

Prin urmare, se poate concluziona că entuziasmul pentru noile modele de adidași ușor exagerate este de-a dreptul irațional. Și nu este deloc vorba despre fenomenul tinerilor fashionisti.

Acest lucru se datorează faptului că în principal băieții adolescenți și bărbații adulți din întreaga lume sunt entuziasmați de adidași și vor face aproape orice pentru bascheti (chiar dacă nu practică acest sport). Deci despre ce este vorba?

În ceea ce privește contribuția Americii la stilul și confortul global, adidasii de baschet trebuie să fie pe lista de top, împreună cu un jerseu de bumbac și pantaloni din denim.

Așa cum se poate vedea deja în orice centru comercial sau metrou aleatoriu, adidașii au părăsit terenul cu mult timp în urmă și au ieșit în stradă, la școală și chiar în ținuta office.

Astăzi, adidașii sunt o afacere extrem de profitabilă. De exemplu, doar în 2012, adidasii Nike LeBron James au generat 300 de milioane de dolari numai în Statele Unite. Se pare că toată lumea își dorește în continuare să fie ca Michael Jordan.

Infiltrarea pantofilor sport prin lumea modei este acum completă și a dat naștere la fenomene interesante pe care le observăm de câțiva ani.

Primul pas către schimbare și lumea adidașilor, așa cum o cunoaștem astăzi, poate părea a fi transferul unei persoane specifice, recunoscute, la numele unui model de pantofi. Primul caz a fost Chuck Taylor în 1921.

Tenisii Converse au fost numiți după el la patru ani de la prima lansare a modelului. De ce merita el o astfel de distincție? Era un jucător dintr-o echipă semi-profesională numită All Star.

Taylor a devenit foarte dedicat pantofului în sine și a contribuit cu cei doi cenți la schimbările în aspectul său. În schimbul unei promoții de succes, marca Converse a numit adidasii în cinstea sa și și-a plasat semnătura legendara pe partea superioară.

Această tendință ne poate părea destul de banală astăzi, pentru că ne-am obișnuit deja cu faptul că vedetele fac publicitate de la parfumuri, la medicamente, la mâncare.

Dar succesul unui anumit model de adidasi de baschet este direct proporțional cu puterea și popularitatea vedetei care îi poartă și este mult mai important decât orice alt produs. Baschetul este, de asemenea, un fel de fenomen.

De exemplu, fotbalul poate fi cel mai popular sport din lume, dar chiar dacă ești fanul lui Ronaldo, nu poți purta pantofii lui la școală sau club. Pe de altă parte, în baschet nu poți purta doar ceea ce poartă jucătorul tău preferat. Dar poți să arăți bine în această încălțăminte: Jordan Retro sau Nike Air Force.

Motivul pentru care ai cumpărat adidasii inițial a fost pentru că tocmai ți-a plăcut jucătorul care le face reclamă. Există o relație directă între puterea vedetei și succesul pantofului în sine. Dovezi? Noi branduri precum AND 1 și Palm Angels s-au unit cu jucătorii.

În cazul AND 1 și al modelului Thai Chi, Vince Carter a fost cel care i-a încântat pe toți adolescenții din Concursul All Star Dunk din 2000. Pony a fost lansat în 1975 și a fost un brand complet nou.

Modelul său emblematic – TOPSTAR – a devenit popular după ce marca a invitat noi nume emblematice să colaboreze – jucătorii David Thompson și Darryl Dawkins în primul lor sezon. Deci (cu câteva excepții) cei mai populari pantofi au fost asociați cu cele mai mari vedete ale jocului. Alte exemple? Modelul Adidas Abdul-Jabbar din 1971.

Într-un fel, jucătorii și linia de încălțăminte asociată acestora sunt ca niște case de modă. Ce se întâmplă? Deoarece a existat un singur Coco Chanel, a existat și există doar unul Michael Jordan.

Combinația dintre abilitățile ei de croitorie și personalitatea publică a lăsat o amprentă de neșters în lumea modei. Iordania nu era diferită. El a fost nu numai cel mai bun jucător al timpului său, ci și un spectacol grozav cu proporții epice ale corpului.

Merită să ne amintim că de îndată ce a apărut pe teren în primul model Air, Jordan a înscris până la 28,2 puncte pe tot parcursul meciului. Totuși, acesta nu este sfârșitul fenomenului Jordan 1. Comisarul NBA David Stern a încercat în 1985 să interzică vedetelor de baschet să poarte adidași negri și roșii „puternici” pe teren.

Brandul Jordan a crescut semnificativ de atunci, iar linia sa de adidasi de baschet omonimi a generat venituri de miliarde de dolari pentru Nike. Acum se vând nu numai versiunile noi ale acestor adidași, ci și edițiile retro (din păcate, nu vor fi niciodată la fel de bune ca „originalele”).

Nu mai puțin important aspect al popularității adidașilor este enormul lor progres tehnologic și schimbările majore în designul și producția pantofilor.

Este adevărat că modelul Chuck Taylor din 1917 este grozav, iar designul său a devenit atemporal, dar adidașii avansați tehnologic au devenit tot mai populari, prezentând în construcția lor câteva inovații și soluții inovatoare legate de confortul utilizării cotidiene.

La fel și problemele care sunt evidente pentru noi acum, cum ar fi capacitatea părții superioare de a respira și sprijinirea gleznei au fost odată total inovatoare și surprinzătoare. Nu e de mirare că toată lumea a vrut să le aibă și să le testeze singure.

În anii 1980, un fenomen a fost introducerea tehnologiei Nike Air în primii pantofi Air Force 1. În schimb, pantofii din anii ’90 s-au distins prin culori strălucitoare (privind, de exemplu, modelul Nike Air Foamposite). În acel moment, marca Adidas a prezentat o serie de proiecte avansate tehnologic.

În primul deceniu al secolului XXI, cea mai mare noutate a fost probabil lansarea Nike Shox, care, datorită tălpii coloanei din călcâi, și-a dezvăluit sistemul de amortizare și a prezentat cu mândrie modul în care funcționează.

Și adidașii de azi? Continuă să ne surprindă! Modelele actuale sunt caracterizate prin imprimare 3D și materiale cosmice, cum ar fi spuma Nike Lunarlite sau spuma EVA.

Nici importanța adidașilor în cultura populară, în special în muzică, nu poate fi trecută cu vederea. Niciunul dintre voi nu poate uita că pe albumul grupului de rap Run-DMC una dintre piese s-a numit „Adidasul meu” și a fost un fel de odă neîngrădită de bucurie pentru modelul Adidas Superstar.

Putem cânta acest imn astăzi, deoarece modelul Superstar, deși datează din 1969, se remarcă și astăzi cu un design neschimbat, cu vârful din cauciuc și cu cele trei dungi de-a lungul părții superioare. Nu numai Superstarurile au intrat în istoria culturii de stradă. De asemenea, marca Converse a menținut legături puternice cu îmbrăcămintea de stradă.

Cum s-a întâmplat asta? În anii șaptezeci, marca a luat o decizie foarte bună și și-a adaptat pantofii conform jucătorului de baschet Dr. J. În acest fel, valoarea adidașilor populari a crescut nu numai pe teren, ci și cultura hip-hop. Așa s-au lansat acești sneakers, iar acum marca cooperează cu designeri precum John Varvatos.

Așadar, modul adidașilor pare destul de luminos, iar viitorul este strălucitor. Între timp, îi iubim în primul rând pentru stilul și confortul pe care ni-l oferă în fiecare zi.